Hvordan bruger Kloge Hoveder Netværket weblogs?
Blogs er ikke noget nyt! Men blot et modeord!
Blogging har fundet sted i mere eller mindre bevidst form startende med en digital dagbogs
koncept for ca. 10 siden og er nu udviklet til et moderne kommunikationsværktøj.
Den 18.april i år skrev Jyllandsposten at weblogs var blevet mål for spam, som man kender det fra spam i e-mailen. Nogle af spammerne har udviklet deres spam så effektivt, at det ligner almindelige kommentarer, der lovpriser blogindlægget og linker til en artikel på en anden netside.
Så nu bliver det rigtig svært for både mennesker og maskiner at sortere i rigtige og falske kommentarer. Men jeg tror at teknologien også vil kunne finde løsninger på dette alvorlige problem.
For at svare på spøgsmålet i overskriften, må man tænke sig, at man diskuterer hvordan og hvorfor vi har brug for at kommunikere.
Hvis man tænker på det erhvervs historisk, så kan vi se at man fra 60`erne har haft behov for at fortælle forbrugerne / kunderne, hvordan de skulle håndtere produkterne korrekt og f.eks. lade eksperter skrive en brugervejledning. I 80`erne fandt man ud af, at man jo ikke kunne styre kunderne eller forbrugerne, hvis man ikke helt havde kontrol over dem.
Da brugte man alle mulige former for manipulationsteknikker. I dette Aarhundrede har man fundet ud af storrytelling var måden at brande på. Herfra er tanken nær, at tænke sig at dialogen imellem virksomhed og kunden og imellem medarbejdere indbyrdes var det væsentligste. Nu har blogging det fundament, det skal kunne køre på, for at opnå kritisk masse i kommentarflowet. Vi er også fremme ved svaret paa ovennævnte spørgsmål, nemlig at blogging et et nødvendigt redskab for moderne kommunikation og især synlighed af den enkelte blogredaktør. Fordelene kan man læse meget mere om hos Social Square hvor Trine Maria Kristensen diskuterer de mange former for deltagelse på nettet m.m. En anden og anderledes brug af weblog er Maja Møller fra Arla som præsenterer smag på forskningsresultaterne. En af de øvrige fordele udover en positiv læreproces, hvor selvtilliden øges ved proaktiv brug af weblogs, er den enkeltes synlighed paa nettet. Du kan som vi har gjort flytte ind i dit egen "Bloghus"!
Det er helt gratis at oprette, bruge og invitere andre til dit synlige sted ved at gå ind på http://www.blogger.com/ og gaa i gang. Du kan ogsaa starte med at gå ind i andres blog og kommentere på hvad der er skrevet. Begge roller - redaktør såvel som medblogger - er lige vigtige for din egen synlighed paa nettet og du kunne jo begynde her, hvis du var det sidste! Ellers vil jeg kun henvise til at studere http://www.emme.dk/hvader.html; Jens Winthers: http://www.bound.dk/hvader.html; En mere personlig http://www.emme.dk/personligblog.html Hos fletworking får du anvisning i brugen af blogs http://fletworking.blogspot.com/ Når man ikke skal lave en blog i angelfire, som jeg har vist, så er det fordi alt den øvrige reklame tager opmærksomheden fra mit indlæg og de fleste brugere har glemt hvad de egentlig kom for!. Hvis man har synspunkter på hvordan der bruges blogging og især hvorfor, saa er du velkommen med en kommentar. Ellers er jeg tilbage i næste måned! Paa gensyn. Valdemar Thomsen (Webmaster Kloge Hoveder .net). Redaktion den 10. maj 2006.
4 kommentarer:
Her er ikke mange kommentarer - måske fordi det ikk er synligt nok- eller for som du selv skriver at "reklamen" stjæler opmærksomheden - så den enkelte har glemt hvad de er kommet for .
Blogger kan bruges til at kommenterer de emner der bliver praesemteret af den enkelte.
Weblogs kan bruges klogt, smart eller hovedløst!
Hvad det sidste angår så kan man ikke tvinge andre til at kommentere på et emne, hvis der ikke er motivation herfor.
Klog anvendelse af weblogs indeholder relevante oplysninger, et klart værdigrundlag samt invitationer til besvarelser.
M.h.t. smart brug af weblogs, så handler det om at der er nogen som på en manipulerende måde sætter en dialog igang og har planlagt hvordan den skal køre videre med aftalte dialogpartnere og det er ikke så smart, hvis det bliver opdaget!
Ja ellers så klø bare på med træningen i dialog-formen som kommunikationsmiddel.
venlig hilsen
Valdemar Thomsen.
...please where can I buy a unicorn?
Que palabras magnГficas http://nuevascarreras.com/tag/cialis/ cialis 20 mg. Assolutamente non sono d'accordo con la frase precedente cialis vs viagra vs levitra hznluvmzzq [url=http://www.mister-wong.es/user/COMPRARCIALIS/comprar-viagra/]cialis online[/url]
Send en kommentar